Nyårslöften

Tjejen bakom You are my fave inspirerade mig till att göra en annorlunda nyårslöfteslista. Jag älskar listor, men gillar inte nyårslöften. Men jag kunde inte låta bli nu när det var en lista med i leken. Se först hennes och sen min:

An indie girl's resolutions for the new year:
- learn French
- only wear vintage dresses, throw away my jeans
- start a band with a recorder, accordion and tambourine
- become vegan
- discover at least one unknown band a month, deny liking them if they ever make it big
- go to yoga at least five days a week
- only use my bike for transportation
- be more mysterious
- ask yourself everyday, "What would Zooey Deschanel do?"
- quit my day job and just be awesome for a living


* Lära mig trolla så det står middag på bordet varje dag av sig själv.
* Sjunga i duschen eller vid skärbrädan.
* Se vansinnigt hip och personlig ut. Snygg alltså.
* Ha råd med nya kläder från dyra affärer i små storlekar.
* Ta mig fram på Segway.
* Ha körkort ändå, för Mikaels skull.
* Läsa 1-2 böcker i veckan.
* Somna lätt varje kväll och sova tills jag är utvilad.
* Spela piano så bra som det låter i mitt huvud.
* Få åtminstone en person att tro att jag är dansk, för ingen annan anledning än en komplimang till mitt språköra.
* Pussas och kramas varje dag.
* Och att diskmaskinen, tvättmaskinen och torktumlaren lika magiskt som #1 ska göra sitt jobb hela året. Och disktrasan, och dammsugaren, och den där rakbladsgrejen till spisen.
* Till sist skulle jag slippa gå på toa (fast inte gå constipated i ett år, fattarniva). Tänk vilken massa ackumulerad tid på ett år. Säkert 20 timmar! Då skulle jag se på mina Jane Austen-filmer istället.

Annars kan mitt kommande år bli som det förra. Minus mars, april och maj, och helst som oktober, november, december. Favorit i repris.

Inga kommentarer: