Beslut, beslut

Eller rättare sagt borde rubriken heta: Funderingar, funderingar. Mikael påstår att han inte vill ha en vit soffa. Jag vill inte heller ha en vit, men en beige, kanske t o m ljusbeige. Vi har så mycket mörkt trä i vardagsrummet numera att jag känner att vi måste lätta upp saker och ting lite. Fast om vi måste börja äta middag vid matbordet istället för i den ljusa soffan, så har vi ju bytt ner oss :)

Och så funderar vi på att skaffa en stor fotpall som kan do double duty som soffbord. Alltså, ett användningsområde till utan en ny möbel. Men då vill vi ha en stor, rejäl en och de kostar nog ett par tusen. Som vi inte har. Antar att jag får leta mer på Blocket.

IKEA har de nån bänk, Alve, med dyna på för 749:-. Undrar om man kan ställa två mot varandra för att få lite utrymme? Kanske förvara videofilmer i, om jag inte bara ska slänga alla, eller eventuellt köpa nya JA-filmer och slänga resten. Fast vi har ju en videospelare så det känns som slöseri. Och undrar om de är nog sköna som fotpallar.

Blablabla.

Vill i alla fall ha nån stor vräkig Klimt på väggen över soffan. Kolla t ex på allposters. Jag gillar kvinnoporträtten. Ett par av landskapen är också fina, men för mesiga för mig.

Det är coolt tycker jag, hur färgkombinationerna ändras lite om man tar en närbild på bara en del av en målning. Plötsligt kommer det fram blått, som man knappt hade sett.












Inga kommentarer: