Ålder

Läste följande i en intervju på Strictly writing:

If my favourite hobby wasn’t writing it would be…
Swimming. Although since my despairing hairdresser has forced me to don a cap in the pool, I might give it up. Yes, I’m still just about young enough for vanity to override good sense.

Den sista meningen förtjänar en trumsmash, eller vad det heter. Så precis rätt på rödbetan! Det är precis så det är att bli äldre. Till slut har förnuftet helt segrat över fåfängan, och då går man ut med rollator och plastpåsemössa på huvudet för att skydda håret. Och det gör inget.

Pyttsan, jag är inte rädd för att bli gammal. Men jag är rädd för att inte vara så fåfäng längre. Inte så att jag måste sminka mig innan jag går till ICA, men... Äsch, jag vet inte vad som är lagom fåfängt. Mitt emellan tonåring och 80-åring kanske. Det är i så fall precis där jag är!

Inga kommentarer: