Självkontroll???

Mikael köpte en rejäl påse lösgodis i lördags kväll, inför barnens besök på söndagen. 114:- blir rätt mycket. Men han har lite dålig smak på lösgodis. Om nu dålig smak är detsamma som "inte min smak", vilket det ju måste anses vara :) Dessutom köpte han två realådor med praliner från Cloetta.

Det är nu min filosofering om självkontroll kommer in i bilden. Det är nämligen så att jag redan har ätit upp allt gott godis i lösgodisskålen (härom natten när jag var vaken till 02.00 för jag inte kunde lägga ner Teknikmagasinets Prylbibel), vilket egentligen bara var sura persikor, fruktnappar och cocosprickar. Och pralinerna var verkligen inte goda alls, ens om man tog nån som lät som ens favorit, typ minttryffel.

Jag kommer inte kunna låta bli att äta av varken lösgodiset eller pralinerna, fast de verkligen inte ens är goda. Visst är det förfärligt? Sorgligt!

Eller kan jag låta bli, särskilt nu när jag har avslöjat vilken vek karaktär jag har? Jag kanske måste motbevisa mig själv?

Vem lurar jag. Det är nästan så jag blir sugen på en gammal vingummi nu bara för att jag skriver om det...

1 kommentar:

AL sa...

ojoj de där pralinerna var de äckligaste jag ätit på år och da'r.