Tivoli

De håller på att bygga upp ett tivoli här på ängen bredvid. Minns en underbar fredagsdejt där förra året. Mikael sa med emfas när vi åkte förbi det idag på väg till vårdcentralen: Jag tänker då inte åka nåt som rör sig! Han åkte Virvelvinden med mig förra året och det höll på att sluta i ... inte precis döden men minst spya på allmän plats.


Jag är bara rädd att vi -- jag -- kommer att missa det. Vi åker nämligen på minisemester på lördag till Tallinn och kommer inte tillbaka förrän på onsdag. Två nätter på färjan, tre dar i Tallin och två nätter på hotell. Det ska bli helt uuuuuuuuuuunderbart. Men jag har inget emot en liten karuselltur innan jag åker. Det är väl inget fel i att sikta mot stjärnorna och önska sig hela kakan :)

Bilden lånad från Berglunds tivoli.

Inga kommentarer: