Livet från den ljusa sidan

Igår när jag högt och ljudligt (och offentligt; på Facebook) beklagade mig över att Mikael ska vara borta en vecka och att jag kommer att sakna honom så mycket, skrev Sophia McLoughlin så klokt tillbaka att det var väl skönt att ha någon att sakna. Förvisso, vilket jag borde ha kommit ihåg av mig själv, efter alla dessa år som singel. Och ja, det är självklart bättre att sakna Mikael än att inte veta om honom. Men det är ju också helt klart trevligare att ha honom än att inte ha honom.

Hur som helst. In keeping with nån idé om att man ska vara positiv, tänkte jag därför lista saker som är bra med att Mikael är borta en hel vecka.

1) Kan sova utan öronproppar (tror jag, om de inte ska börja klippa gräset klockan åtta och sånt, det får vi se).
2) Får fisa fritt.
3) Kan äta popcorn till middag om jag vill (bara jag får handlat några!).
4) Kanske kommer hans halva av köksbordet att hålla sig tom hela veckan.
5) Får bestämma över makten helt själv. Eller som ni "folk" säger: fjärrkontrollen.
6) On the same note: får bestämma över temperaturen själv. Fast det gör jag ju oftast ändå. Han är alltid varm...
7) Behöver inte vänta på att han ska plocka ur diskmaskinen, för nu måste jag göra det själv.
8) Om jag köper nåt gott får jag äta upp det alldeles själv.
9) Kan passa på att organisera några saker i hans bokhyllor utan att han ser det och tror att jag menar kritik för att han är stökig.
10) Han kommer att vara vackrare och underbarare än nånsin på lördag kväll när vi ses igen! Oh my, jag kommer att spricka!!!

Inga kommentarer: