Stockholm maraton


Idag springer det snart folk omkring i Stockholm. Alltså, Stockholm maraton börjar snart. Det finns mycket kuriosa att läsa, exempelvis någons Spotify-lista som ska göra fjäten lätta, och att någon annan laddar med salta sillar (det du Ellen, kanske du också ska springa?). Jag tittade på en gång när jag var typ 16, tillsammans med Pernilla Petersson. Det var tider det. Jag är glad att det är 18 grader, inte 28. De blir nog varma ändå. Och skoskavsreklamen är bäst!!! (Killen som sitter och klipper plåsterbitar.)

Lycka till, alla som är så duktiga att de har kontroll på sin kropp. Själv har jag noll koll, och kan äta bullar tills jag får feber och inte kan sova (det gjorde jag i förrgår). Här är förra årets kvinnliga vinnare, Isabellah Andersson. 2.33.52. Unbelievable.


Dagen till ära ska jag nog ta ett par springsteg. Det har jag nog inte gjort sen jag bodde på Ekängsgatan i Borås och såg att bussen kom innan jag var framme vid busshållplatsen.

En applåd för Kroppen!

Inga kommentarer: