Lukt och ljud

Idag har det varit riktigt riktigt varmt. Inte ens nån idé att klä på sig. För nån minut sen hörde jag åska, men det har inte kommit nåt mer här i alla fall. Lite regn vore trevligt, säger våra höfärgade gräsmattor. Däremot har det luktat landet hela dan, om man med "landet" menar "gödsel". Och det gör man. (Minns dagen i Frankfurt när de på åkern alldeles intill lagret hade strött gödsel i riiiiiiiklig mängd. Ellen, som inte har nåt luktsinne, for real, fick till och med åka hem för det gick inte att vara där. Det var potent stuff! Så illa har det inte varit idag.)

Så vad har vi haft idag? Värme, gödsel. Lovely day.

Fast egentligen har jag haft en rätt bra dag. Just nu känner jag mig mest som han den sure domaren i American Idol, som surar för att det blir bättre TV då, påstås det. Men jag vet inte om det blir bättre bloggar av dålig attityd. Övergår genast till kvittrande: Jag har glass i frysen. Och magen :) Glad sommar!

Inga kommentarer: