Bjudningslängtan

När man ser såna här bilder börjar man -- jag -- längta efter att ha en liten bjudning. Att ha folk som minglar och äter små söta matgrejer.

Källa: coco+kelley

Sen kommer verkligheten över en. För trött för bjudning och plockmat. Grr. Just nu är dessutom verkligheten att M har suttit med xboxen hela kvällen och jag vill se på Law & Order. Hur funkar det egentligen? Jag är fortfarande rätt ny på det här att dela med mig av TV-makten och annat. Den som kommer till soffan först kan väl inte få vara den som bestämmer? Men vem är det som å andra sidan säger att jag har mer rätt att se på L&O än vad han har att spela? För han skulle säkert stänga av om jag bad honom, fast han inte gillar mord i varken böcker eller på TV. Det enklaste sättet att lösa problemet kan inte vara att köpa en TV till :)

Inga kommentarer: