En gång sålde jag nästan en soffa två gånger

Igår ringde nån när jag var i kyrkan och när jag ringde tillbaka sen, hade hon köpt en annan soffa.

I morse medan jag sov ringde en annan kvinna, Maria i Tungelsta, och ville titta på soffan ikväll kl 18. Super, tänkte jag, och var så glad över att vi skulle bli av med soffan pass enkelt. Sen var hon lite tidsoptimist och skulle komma först 18.30. Men 18.15 får jag ett sms som säger att de har köpt en annan soffa.

Så nu har jag inte sålt soffan två gånger. Grr...

Men vi har i alla fall hällt kokande vatten i diskhon för att ta bort eventuella fluglarver i rören, och så har Mikael dammsugit soffan, vilket ju inte var onödigt arbete hur som helst.

Och nu ska jag ta min irriterade energi och gå och byta gardiner. Jag hade tänkt erbjuda henne två extra prydnadskuddar, en fleecepläd och ett par panelgardiner på köpet om hon köpte soffan (om hon ville ha dem), och det hade hon säkert inte fått hos den andra. Himla konkurrenter!

Vill verkligen bli av med soffan! Trodde att idag var dagen...

Inga kommentarer: