Priskoll på resor -- igen

Resan till Kreta låg på 4000:- igår och är idag tillbaka på 5250:-. Vi glömmer den för gott nu. Dessutom tror jag att det var backigt i närheten -- kanske på väg till restauranger -- så det hade nog ändå inte varit så bra.

Däremot har jag hittat flera hotell på Azorerna. Alltså, hur spännande verkar det! De ligger mitt ute i Atlanten och är så långt västerut man kan komma i Europa. Huvudön São Miguel började befolkas i mitten på 1400-talet.

Här ligger Azorerna. Mitt i Atlanten.

Kartan är från Wikipedia. Man är ju verkligen rätt ute i det Atlantiska Ingenstans!

Det här är två kratersjöar som heter Tvillingsjöarna. Den ena är blå och den andra grön. De färgas av himlen respektive skogen.


Vattenfall är något särskilt.


Man kan åka på val- och delfin spotting. I gummibåt. Låter livsfarligt if you ask me! Men jag antar att de inte har haft särskilt många fall av en val som välter en gummibåt full med turister och sen äter upp dom. Då hade de nog slutat igår...


Eftersom det är vulkanisk mark finns varma källor. Denna heter Ungdomens källa. Kanske vore värt ett dopp :)



Vild natur!


Huvudstaden heter Ponta Delgada.



Solresor har ett gäng resor dit, till rätt fantastiska priser, om man åker den 26/8:

Royal Gdns ****
Ligger i huvudstaden Ponta Delgado, 3700:- inkl frukost (och flyg och hotell såklart, per person).


Barracuda **+
Bra läge rätt på stranden, 4k till huvudstaden, 3490:- pp inkl frukost.


Marina ***
En mindre by på sydöstra sidan av ön, bra läge 50 m från stranden, 2995:- pp inkl frukost.




Solar do Conde ***
På norrändan av byn bor man i tvårumsbungalower som tillhör en herrgård från 1700-talet, med botanisk trädgård och givetvis pool. 2995:- pp.



Jag tror jag ska börja jobba på resebyrå :)

Det finns så oerhört många vackra bilder jag vill sätta in här, men nu räcker det. Om ni har en stund kan ni klicka här; det är Google bild-sök på São Miguel Azores.

Alltså! Att jorden är så vacker?!

Inga kommentarer: