Virka

P skriver om en australienska Loretta Grayson och visar några av hennes alster. Jag fastnade för dessa två -- har ju en osedvanligt stark faiblesse för att sortera saker färgvis och blir helt hög av farmorsrutorna i färgordning!

De blev detta när hon var färdig, och filten sydde hon sedan fast runt stammen på ett träd. Ifall det fryser alltså :)


Och så tänker jag att jag kanske ska virka en kudde med rutor. Och göra några tassels till hörnen!


När jag bestämt hur det ska bli i vardagsrummet alltså. Det är inte bara soffa som ska köpas, jag vill ha en ny dator som fungerar jämt, och jag vill resa bort en vecka med Mikael när vi firar vår ettåriga bröllopsdag. Vi får se vad pengarna räcker till, och i vilken ordning.


P.S. P skrev att hon fått tillåtelse av australiensiskan att visa hennes bilder. Det har inte jag. Men jag har i alla fall sagt var jag snott dem ifrån... HÄR, om ni missade det i början.

Inga kommentarer: