Höstresa!!

Det är inte långt kvar tills Mikael och jag firar ettårig bröllopsdag (den 12 sept) och jag har, men inte i hemlighet, önskat mig att vi skulle resa bort nånstans. Vi har inte precis haft riktig semester i sommar, utan tycker det är skönt att åka bort när alla andra jobbar, i alla fall tycker jag det. Igår hade jag hittat fyra resor på Ving som var bra i pris (lite över 3000:-), två på Mallis och två på Gran Canaria. Sen skulle jag bara kolla idag att de inte hade några fantastiska erbjudanden hos de andra stora aktörerna, så i snabb takt kollade jag Apollo, Fritidsresor och Solresor (som vi åkte med till Turkiet förra året).

Döm om min förvåning och absoluta excitement när jag hittade en resa till Sicilien, på fyrstjärnigt hotell (Dolcestate)  inklusive halvpension för 3500:- per person!!! Det ligger på norra sidan av ön, nära staden Cefalù.

Hittade givetvis inget mer spännande än detta, så vi ska snart åka till Sicilien! Italienska (eller kanske mer troligt sicilianska), italiensk mat, gudomligt solfärska frukter och grönsaker, rena medelhavsstränder (ja, faktiskt!) 150 m bort, stort vackert poolområde och trädgård, miljonstaden Palermo på en timmes avstånd (Cefalù har 13 771 invånare och nämns först redan 396 f Kr). Ja, ni fattar. Underbart!!

Här är några bilder:



Dessutom finns det enligt uppgift ett par grenar av kyrkan på ön, så vi ska nog lyckas komma dit på söndagen också, hoppas jag. Så spännande!!!

1 kommentar:

Stina sa...

Det låter underbart!