Skitkväll, rent ut sagt

Ja, förutom feber, migrän och missad konsert blev det ambulansbesök också. Mikael hade fortfarande lågt socker efter 45 minuter och 15 Dextrosol (fyra brukar räcka) plus en hel drös andra grejer som jag provade med tills han slutade tugga och/eller dricka. Han hade inte varit kontaktbar på 45 minuter, så jag tyckte inte jag hade något val utan ringde ambulansen. Precis när de inte hade kommit än "vaknade" han, reste sig, började städa och var vettig och vaken igen. Ett misslyckande för oss bägge två, för honom som har missberäknat insulinet och för mig som inte tog fasta på att han satt lite för still och tyst i fåtöljen tills han fick kramper. När han sover som vanligt snarkar han och låter på andra sätt, typ andas, och rör sig. När han har lågt socker på samma gång som han sover är han alldeles stilla och tyst. Borde ha märkt sockret tidigare.

Och nu har jag outat honom på Internet också.

Vilket bra slut på en skitdag.

Och just det, jag stinker från diverse ställen på kroppen, och orkar inte duscha.

1 kommentar:

Monica sa...

Kramar till dig. Jag hoppas att du känner dig bättre idag och att din kropp blir bättre på att samarbeta...