Chokladfestival

Mikael var och handlade i förrgår och kom hem med osedvanligt mycket choklad. En Anton Berg-kaka med lingonsmak, en ask chocolate chip cookies, en plastbytta med vahettere -- cocostoppar kanske?, en kladdkaka med frosting och inte mindre än fyra askar Delicatobollar, som tyvärr försvinner med skrämmande hastighet! Han sa nåt om att det var chokladvecka, och Delicatoaskarna kostade bara en tia styck!

Nu har jag läst mig till vad detta med chokladveckan är. Nordiska museet har sin nionde chokladfestival och utställarna har rustat sig med 9,7 ton choklad, säger artikeln i SvD. Nio komma sju ton?????????


Bara för det tror jag att jag ska dricka ett glas oboy till frukostmackorna (givetvis med köttbullar och rödbetssallad, min nya fixa idé). Fast jag borde skära ner på kolhydraterna. Men det är ju helg! Eller chokladfestival. Eller bägge!!

1 kommentar:

AL sa...

Har arbetat mig igenom min beskärda del av de där tonnen genom årens chokladfestivaler. Det är gott men så mycket folk!!!