Höst?

Hon den medelålders kvinnan med den skäggige mannen var hos oss i kyrkan idag. Hon hade fina sandaler, med målade tår som stack fram så tjusigt, och hon var strumplös. Minns inte exakt, men jag tror hon har skrivit att hon demonstrerar mot hösten eller nåt.

Själv hade jag svarta mönstrade ullstrumpbyxor från Twilfit. Man ska ju inte behöva epilera benen i onödan. Om demonstrationen för sommaren går ut över mig, så röstar jag på vintern. Lurva på. (Och det bästa är att hur benhårig jag än är så är Mikael alltid mycket värre, så han tycker att jag är så feminin såååå. Lurad, men det säger vi inte till honom!)

Men tack ni andra för att ni offrar er. Hade handskar på mig (förutom öppen vinterjacka) när jag gick hem från kyrkan idag (puh, det ska jag inte göra ofta!) och ni kan väl hålla ut strumplösa ett tag till, så temperaturen stannar här? Det är rätt trevligt med hög, klar luft och gulorangeröda löv kvar på träden?

Tack, hälsar vänligast
Anja

Inga kommentarer: