LCHF

Har jag sagt att jag har börjat prenumerera på LCHF-magasinet? Fick tre på en gång och har hittills läst ett, sådär halvnoga. Det är mycket information och en del olika åsikter (för vissa får man dricka mjölk, för andra inte), men väldigt intressant. Mikael verkar ha fått fason på sockret i alla fall, fast vi fuskar en del fortfarande. Middagarna är "renläriga" -- fast vi bjöd ungarna på ris i söndags, och åt vi med!-- och vi äter bröd och flingor när andan faller på. Jag klarar bara inte av ägg och bacon till frukost. Eller vid något annat tillfälle...

Här är en av mina favoriträtter, som jag säkert har nämnt förut:

Köttfärsgratäng med squash och tomat, aubergine med parmesan och sallad till. Osten på gratängen blev lite blek, men jag tränar mig på att inte be om ursäkt för min mat, så jag sätter in fotot ändå, i all sin ofullkomlighet :)


Inga kommentarer: