Vikt

Jag har inte vägt mig på ett halvår. Det är ju bara en sorglig historia, som jag har undvikit.

Men idag fick jag för mig att väga mig och jag har gått ner 2,5 kg. Inte så väldigt imponerande, men med tanke på att kilona suttit som ett skruvstäd, dvs stenhårt fast, i ett år före det, så är det lite spännande. Det går att gå ner!

Är det däremot LCHF-dieten som funkar blir jag väl inte jätteförvånad. Jag gick ju ner 15 kg med den för några år sen. Men vi har fuskat nåt så grymt mycket, så jag är lite tveksam till att det är det. Och det tråkiga är att jag börjar få utslag i ansiktet nu, efter ca två veckor. Tål inte ägg, broccoli, blomkål, svamp med mera. Stapelvarorna förutom kött och fett. Vill inte gärna leva på bara biff och crème fraiche.

Jaja. Mikael föreslog att vi skulle äta frukost nu. Det börjar väl bli dags, nu när klockan är över fem. Ska äta köttbullemacka med rödbetssallad och M ska äta kycklinggryta med så många av våra 6 avokado som han får i sig.

Bon appétit!

Inga kommentarer: