Dagens klokord 2

Såg härom dagen hur Michael Wilcox hade använt termen "disposition to be pleased" i nån artikel på LDS Living. Det slog mig verkligen som en blixt från klar ... ni vet resten själva, vill inte nöta på uttänjda uttryck. Men om man har en disposition to be pleased, vilket trevligt liv man kan ha då! När man hör att det regnar (det gör jag nu och det började precis) kan man vara glad för att folk slippper skrapa rutorna när det är plusgrader, istället för att tänka att Nu regnar snön bort. Dåligt exempel. En del tycker att alternativ nummer två är något positivt också. Men jag har så kloka bloggläsare, jag behöver inte förklara mig mer än så.

Mats-E må man säga vad man vill om, men han hade dagens bästa statusuppdatering på FB: "sjuk men tacksam ändå....konstigt va!!"

Inga kommentarer: