En kort sväng till Thailand

Mikael vill aldrig nånsin resa till Thailand. Han är sådär allergisk mot att göra nåt som alla andra gör, med det som anledning (känner vi nån annan som vägrade ha tårta på bröllopet av samma anledning?!). "Folk" verkar nästan ha börjat förstöra Dubai också, med att det är det nya it-stället som man måste åka till.

Men ikväll var vi på en kort sväng till Thailand. Jag har varit i pyjamas hela dagen idag och min största bedrift var att betala ett par räkningar. Och så vilade jag i 3½ timme efter helgens alla begivenheter. Jag har varit rätt kass idag, så vid middagsdags rotade Mikael i plånboken (jag hade bara skrammel i min) och ringde och beställde thaimat med gratis utkörning! Hans (nr 17, om nån undrar) var stark och fick serveras med gräddfil och min var typ jättesvag, vilket var lagom starkt för mig. Men det var gott, och det var enkelt! Och lyxigt. Tänk att middagen kan ringa på dörren! Så skulle man ha det varje dag. Kommer nån hit med pizza imorgon eller? Så tar vi en enkel bolognese på onsdag, vem är frivillig?

Inga kommentarer: