Förtal

Prinsessan Madeleine har tydligen varit föremål för en 67 artiklar lång radda lögner, förtal och intrång i privatlivet. (Läs mer på Expressen.) Bland annat att kungen inte är pappa till prinsessan Madeleine. Det är i stället Roger Moore, som Silvia hade ett förhållande med när de träffades i Italien 1981.

Prinsessan Madeleine och pojkvännen Jonas Bergström har gift sig i Las Vegas.

Prinsessan Madeleine är gravid.

Prins William och prinsessan Madeleine svor evig kärlek på Dianas grav.

Madeleine har bråkat med Victoria om den grekiske prinsen Nikolaos och struntat i skolan.
 
När denna rättstvist nu är avslutad till prinsessans fördel har hon fått skadestånd på cirka 3,5 miljoner kronor.
 
Så jag tyckte vi kunde göra såhär. Ni kan skriva något av följande:
 
Anja är inte Brunos dotter. Harriet har rumlat runt en hel del så man vet inte vem som är pappan. Att Anja bär osedvanlig likhet med sin far räknas inte i sammanhanget.
 
Anja har gift sig med Mr Darcy, f'låt vadheterhan, Colin Firth, i Las Vegas.
 
Och svurit evig trohet till George Clooney. Vid annat tillfälle än ovan, givetvis.
 
Samt, håll i er, Anja är gravid.
 
Och hon har bråkat med sin syster om en man och struntat i skolan (fast det är ju sant, stryk det).
 
Så nu kan vi göra så här: Jag är inte så självcentrerad att jag tror att ovanstående är värt 3,5 miljoner, får jag väl börja med att säga. Men jag hade tänkt mig en 100 000 spänn eller så för ovanstående förtal. Den som tipsar tidningarna får hittelön på 15%, förutsatt att osanningarna trycks alltså, så vi har nåt att stämma för. Behövs foton i komprometterande situationer kan jag hjälpa till. Det finns bildbevis på mig och Darcy, se nedan, samt att jag lätt kan åstadkomma ett foto där jag ser gravid ut. Det handlar lite om hållningen bara, och att puta med svanken och magen åt samma håll.
 
Och det sägs att Madde ger pengarna till välgörenhet. Om jag skulle få 100 000:- skulle det också lätt kunna räknas som välgörenhet.
 
Överens?

3 kommentarer:

Ulrika sa...

Gapskratt!!! Suveränt Anja!

Louise sa...

hehe, klockrent!

Hanna sa...

Hahaha!