Imorgon blir det musik och mat!

Mikael fick vår favoritdejt i julklapp: Biljetter till Lunchkonsert på Operan. Det är medlemmar ur orkestern som spelar (och ibland nån som sjunger) diverse klassisk (mest) musik. Lokalen, som jag har för mig heter nåt med Gustav III, är relativt liten och tar kanske 50 gäster runt 10 bord, så om man har tur eller skicklighet vid beställning, kan man sitta så man har musikerna på spottavstånd, som jag brukar säga efter en Real Group-konsert där jag just befann mig inom spottavstånd (dock helt teoretiskt). Jag tycker såklart särskilt cellisterna är spännande att inte bara höra utan även se. Kolla in tekniken och imponeras. Man får också en sallad som man alldeles lagom hinner äta upp innan konserten börjar och tar ca en halvtimme.

Imorgon blir det följande:
Fredrik Söhngen, oboe

Claudia Bonfiglioli, violin
Andrej Nikolaev, violin
Torbjörn Helander, viola
Christoph Bubeck, violoncell
Musik komponerad av W A Mozart, T Helander och L v Beethoven

och vi ska äta sallad med gravad lax och sikromscreme fraiche. Och det är Operakällarens sallad, så needless to say har vi aldrig ätit så goda sallader förut.

Helt klart blir morgondagen en kulinarisk såväl som musikalisk höjdare. Jippi!!!

P.S. Nån boråsare som känner igen namnet Bonfiglioli???

1 kommentar:

Rob & Ellen sa...

AJemen. Har för mig att hon var den äldsta av systrarna.