Knäpp

En söndag för ett tag sen hade Marika med sig en plastpåse med en avancerad sladdhärva bestående av cirka 10 sladdar av olika slag (typ transistorer, mobilladdare, nån var till en stereo, en gammal handsfree osv) och använde den för att förklara något i lektionen. Det var en seriös härva, en som de hade flyttat med sig bara för den var så svår att reda ut. Jag är knäpp, så efteråt frågade jag henne om jag kunde få med mig härvan hem och lösa upp den. Hon sa ja med ett konfyst skratt.

Inte förrän igår har jag tagit itu med saken. Mikael var på hemlärarbesök och jag la mig i soffan och började reda ut. Hade ett halvt öga på nåt BBC-program om prins Charles och sen lite konståkning. Det kanske tog en timme att reda ut hela härvan.

Om ni trodde att det knäppa var att jag bad att få hem härvan så kommer det något värre nu: När jag var klar hade jag näsan abstinensbesvär! Jag hade gärna haft en härva till! Det var så lugnande på nåt vis, kanske var det att jag arbetade med händerna, var lite kreativ (skapa ordning ur kaos och användbarhet ut något förstört), tog det lugnt och inte tänkte på nåt. Det var i alla fall som värsta yogapasset eller meditationsstunden. Helt fantastiskt välgörande.

Jag vill ha fler härvor!






Inga kommentarer: