Sex i drömmar och verklighet

(Ni behöver inte vara oroliga -- jag är blygare än man tror så det här blir inget pinsamt inlägg!)

Sex, ja. Det är ju det med sex. Omgärdat av oändligt många uppfattningar om hur det ska vara och hur lycklig man blir och "hur hans pulserande länder" och "hennes hävande bröst möts" och vad det nu står i de där kioskböckerna. Det är mycket ska och tror och snegla på grannen så man är normal. Och snegla på xxx-filmer så man absolut inte gör nåt normalt...

Det finns en annan verklighet. Jag säger inte att den är min, men här kommer några guldkorn:

På TV sliter de ofta loss kläderna med knappar och allt, och blottar en redigt rutig mage eller perfekt liten tjejmage med dyr-BH. Behån skulle aldrig vara lite använd, ha förlorat det kristalliska vita i tvätten, eller -- ve och fasa -- vara mer bekväm än sexig. Liten och söt, och sen får man tejpa fast tjejerna om man har nåt mer att hålla på. Och i filmen skulle tjejen aldrig ha en osexig flanellpyjamas på sig, där det enda som flyger av är nedersta knappen i sagda pyjamas, för att storlek XL inte längre sitter riktigt luftigt.

Man kysser varandra också, intensivt. På TV river karlen aldrig tjejen i ansiktet med skäggstubben. Nej, man blir aldrig röd i ansiktet och ingen frågar: Har du fått utslag? Men ifall han nu river en smörjer man sig med kräm som luktar rosor, inte Apotekets oparfymerade, som luktar så illa att man effektivt har skyddat sig mot mer kysseri-riv. Det Decubal-ansiktet vill ingen komma nära igen.

I drömmarna, filmerna och TV har de så små fina vältränade kroppar, som kan flytta sig runt i sängen som akrobater. I verkligheten är det svårt att låta bli att stöna högt (inte välljudande sexstön utan gammelpersons jag-rörde-mig-stön) om man ska flytta en arm eller så.

I verkligheten, dock, kom det i morse fram att jag väger 20 kg mer nu än när vi träffades (och att jag har vägt 13 kg till, dessutom). Och han har inte ens märkt det!!!! 

I verkligheten har man kanske inte planetens mest spännande sexliv. I verkligheten har man ofta inte heller planetens coolaste bil, finaste hus med feta lister, fem kockar hemma och sju husor och nytvättade lakan varje dag. Och det är OK, för man kanske har nåt bättre -- verklig kärlek, en äkta partner och livskamrat, man delar både glädje och sorg. Och sex på sitt sätt, inte filmernas.

Så om jag får välja mellan dröm och verklighet, väljer jag verkligheten, any day!

1 kommentar:

AL sa...

Sitter här småchockad över att damen klassificerar detta som ett BLYGT inlägg!