Surrealistiskt och ljuvligt

Vet inte vilket program det var eller vilken kanal, men det var ett program på TV som jag sneglade lite på medan jag satt och surfade nyss. Det var engelskt, och helt underbart vansinnigt. Det verkar som om det handlar om en sorts familj som bor i nåt council estate i Manchester eller Liverpool. Pappan har flyttat och bor med sin flickvän och det är mer eller mindre vuxna barn, ca sex stycken, som bor tillsammans. Idag erkände en tolvårig (gissar jag) flicka en sak hon hade gjort -- nicked something. Men det visade sig att det var en unge hon hade snott! Rapporter spred sig snabbt om det kidnappade barnet. Sen handlade avsnittet om hur familjen räknade ut hur de skulle kunna återlämna ungen utan att nån märkte det. Alltså, det var så härligt rubbat att jag fortfarande ler lite när jag tänker på det.

Inga kommentarer: