Så sur!

Just nu hatar jag USA. Hatar deras anställningslagar, eller brist på, och deras vansinniga, omänskliga hälsosystem.

Haaaaaatar. Ni får inte göra så mot folk jag älskar. Och inte ens det bryr ni er om. Försäkringskassan är ens bästa vän i jämförelse. Mitt land tar i alla fall hand om mig. Jag har inte valt det här själv, ingen sjuk väljer det själv.

"Ha, ha, jag tror jag ska skaffa mig lite hjärtproblem nu. Operera? Jaja, här har ni en halv miljon. Den var ändå över."

Jag känner ärligt talat för att ge nån en smocka. Det är trevligare än att gråta. Och skulle nog göra mera nytta.

2 kommentarer:

Monica sa...

Fund raisers funkar jättebra! Jobbigt, men det brukar gå bra att få hjälp från både vänner och obekanta. Har det med lilla brorsdottern att göra? I värsta fall får de väl flytta till Sverige. Systemet ser ju ändå ut som det gör.

Anja Olergård sa...

Ja, det är lilla Mia. Eftersom Johan en måndag plötsligt kom till jobbet och alla hans grejer var packade, så får de inte fortsätta med den sjukförsäkringen de hade genom det jobbet. Och ingen kommer att vilja ge Mia sjukföräkring när de redan vet att hon kommer att behöva hjärtopereras pga en pre-existing condition.