Värsta lukten

När jag var ung var jag ganska fascinerad över mina olika sinnen och vilken njutning de kunde ge mig, Skrev listor på favoriter inom de olika sinnena, t ex:

känsel
bebislår
sammet

lukt
nybakade (hembakade) kanelbullar
en manlig nacke
flis från nybearbetat trä
nyklippt gräsmatta
väder (sommarregn, första höstdagen mm)

smak
hallon
choklad
citronefterrätt
frosa en bebismage

hörsel
nån som spelar piano
mamma slamrar i köket när man vaknar
skratt

syn
lyckliga människor
kära människor
bebisar
färger ordnade i sekvenser

Nyss läste jag ett inlägg på Blood-red pencil om att man skulle lägga in ett avsnitt i sin bok om värsta lukten. Vad som helst, det kunde bli läskigt eller humoristiskt. Jag skriver inte nån bok just nu, men detta forum är så gott som nåt annat. Men jag tar som vanligt i lite för mycket och skriver värsta om alla sinnena. Nu har jag inte tänkt på detta mer än 22 sekunder, så det finns kanske fler och läskigare saker. Påminn mig gärna!


känsel
när man plockar upp hundbajs med påse, varmt och mjukt
papperet man snöt sig i var inte nog tjockt

lukt
diarré
kräks
äggfis
gammalt mensblod

smak
sur mjölk
lever

hörsel
gräl
elakt skäll på barn
dålig, skrikig musik

syn
svältande barn med tjocka magar, tunna armar och flugor i ögonen
bilder på barn i sexuellt utmanande ställningar
spindlar, kackerlackor, getingar. särskilt inomhus 
semla i varm mjölk. Hur kan man förstöra a perfectly good semla genom att gegga ner den?!?!?!?

Inga kommentarer: