incurvata från Alex Schulmans blogg

Ni vet ju att jag hoppar på en frågestund som en delfin something something. De här frågorna svarade Alex Schulman på idag.


Vad anser du göra en lycklig?Att vårda sig om sitt äktenskap, att känna att Gud älskar en, att se på sitt liv och sin vardag med humor. Och så lite glass.

Forelæsning i København snart? Would be so cool!!Jag vet. Vi får se om jag kan ta det nästa vecka i samband med Lund-besöket. Jag förstår att ni gärna vill höra på vad jag har att säga. Och träffa mig.

Hur får man möjlighet att börja blogga på spotlife? Skulle gärna vilja göra de!Vad är spotlife? Du kan börja med att gå en grammatikkurs.

Hur går det med träningen förresten?Käkmusklerna är i finfint trim.

Har du någon som korrekturläser dina artiklar? Annars kan det nog bli ett *igt skevt resultat med tanke på ditt…öhöm…”speciella” skriftspråk…Kasta sten i glashus, trala lala la.

När kommer Egoboost Magazine ut?Det har inte jag något med att göra.

Varför har du bytt assistent?Jag har inte bytt, jag har aldrig haft någon. Men det är en bra idé. Söker du jobbet eller? Lönen är sådär.

Du sa förut att du skulle bli ekonomiskt oberoende när du var 20 år, hur har det gått med det?Håller på att samla till min andra miljon. Min första misslyckades.


Dejtar du någon nu? Du skriver aldrig om det!Jag skriver jämt om det. Läs min blogg! Och ja, jag dejtar Mikael. Min man. Vi är käääääääära.

När ska du föreläsa i Lund?Jag snor faktiskt Alex Schulmans svar rätt av: Inget sådant inplanerat, tyvärr!

Istället för att åka runt hela Sverige för att ha läsarföreläsningar så borde man väl på nåt sätt kunna göra en webb-föreläsning, antingen live eller inspelad? På så sätt får ju verkligen alla möjlighet att lyssna.

Ja, men folk vill inte bara höra mig, de vill träffa mig också. Sånt får man göra -- offra -- när man är så populär som jag.


Tack för era frågor. Hej, publiken!

Inga kommentarer: