Inte värre???

"(C) by www.martin-liebermann.de
"Inte värrre?" kan man säga om bröstplattningen idag. Första bilden gjorde inte ont, men sen blev det värre och på fjärde gjorde det så ont att jag nästan grät. Som väl var höll jag det inne, för jag är övertygad om att det egentligen inte gjorde så ont att man behövde gråta, utan att mina smärtsignaler är knäppa efter så många år av att vara sjuk och ha ont.

Men "Inte värre?" syftar på den senaste minuten. Vasen med tulpaner står mittemellan min och Mikaels laptop på köksbordet och de är ett par dar gamla vid det här laget. De luktar så äckligt! Jag har nog suttit vid datorn en halvtimme och nu stod jag inte ut längre. Reste mig och ställde vasen på köksbänken. Där kväljde en annan stinkande lukt mig -- resterna efter kvällens pizza. Kall pizza luktar verkligen apa!

Men vilka i-landsproblem. "Tulpanerna och pizzaresterna stinker." Det är nästan så man skäms för att säga det.

Inga kommentarer: