Martina-koden

Idag orkade jag inte gå upp när jag vaknade utan låg kvar i sängen och läste ut Martina-koden av Martina Haag.

Rolig läsning, inte "haha, jag skrattar högt", men lite småmysig.

Kanske eventuellt lite för samma. Boken var inte lång men ändå kändes det som att det räckte nu. Orkar inte höra om mer livskaos. Blir lite trött av det. Men det kanske bara är jag.

Hade några åsikter om grammatik, men stavningsnazism med mera är inte modernt. Slog ju inte precis upp SAOL för att dubbelkolla, men det kan ha varit rätt fast jag bara vet om den gamla stavningen. Eller om det nu var grammatik. Jag minns inte ens. Minns bara att jag reagerade ett par gånger. "Lärarinna med rödpenna." Fast jag inte ens är varken lärare eller fröken :)

Totalbetyg skulle kanske bli 3+.

1 kommentar:

AL sa...

jag har lyssnat på två av hennes som ljudbok och gillade dem också konstigt nog. trodde inte att jad skulle det. men det är lättsmält och småroligt.