Lövdans

Idag när jag hämtade posten, som förresten inte var särskilt spännande idag, så klev jag visst mitt i en dansuppvisning. Massor av torra löv (var kom de ifrån? Låg de under snön? Varför är de i så fall inte multnade vid det här laget?) dansade på vår stenlagda framsida. Bosse, grannen, har tagit fram sina sommarmöbler. Så nu har lövdanspubliken nånstans att sitta :) Löven prasslade och det lät lite läskigt om man använde fantasin och tänkte på nån skräckfilm. De flög, runt, runt i kraftiga virvlar på marken, lite långsammare som atombombssvampar upp i luften och utåt. Jag gick in och ställde mig att titta på dem genom det runda fönstret i ytterdörren. Vilken föreställning! Det hade jag verkligen inte väntat mig. Och gratis var det också!

Men förresten luktade det vår igår. Och i förrgår. Och temperaturen är ungefär som bensinpriset. Så nu är vi på väg, gott folk!

Inga kommentarer: