Senaste boken

Idag blev jag äntligen färdig med "Allt som återstår", en Kay Scarpetta-deckare av Patricia Cornwell. I vanliga fall brukar jag gilla dem, men den här var rätt medioker.

Boken hade jag fått av min Karin Kryl* och är första deckaren efter en handfull andra böcker. Lite skönt att komma "hem" igen. Jag har fortfarande inte funderat färdigt på varför jag älskar deckare så. Law & Order är dessutom mitt favoritTV-program. Det är nåt med mord och ondska som tilltalar mig. Kanske för att kontrollerbara farligheter är lite sköna, ungefär som när ens mamma springer runt och jagar en i huset (på Gårdskullavägen kunde man springa runt, runt i hallen/köket/matrummet). Livsfarligt, men på skoj.

Boksidans recension av boken kan ni läsa här.

Den här boken tog rätt lång tid att läsa ut. Och nu återstår att bestämma vilken jag ska börja på härnäst. Fick låna nån Grishambok av mamma, men både mamma och pappa hade blivit besvikna på slutet på den, som liksom bara tog slut, inte nästades ut. Ska man verkligen orka läsa en sån bok?

Inga kommentarer: