Är det dåligt att skratta åt sin man?

Fördelen med att jag har kaotisk sömnrytm är att jag ofta hör Mikael sova. För det mesta är det inte särskilt spännande (znaaaaaaark), men härom natten var det fantastiskt! Först pratade han ryska och sen japanska, eller så lät det åtminstone. Långa meningar fulla av utrikiska. Han var väldigt seriös och övertygande. Jag garvade som en gnu och höll händerna för munnen så jag inte skulle väcka honom. Sen putade han med läpparna och övade sig på nåt särskilt ljud flera gånger. Vansinnigt.

Nästa dag erkände jag att jag var en hemsk och elak fru som skrattar åt sin man när han sover. Är det OK då? Bara för att jag har berättat det (men rent tekniskt sett bad jag nog inte om ursäkt, för jag hoppas verkligen göra det igen)? Får man sin man att känna sig omanlig om man skrattar åt honom i sängen (no pun intended)???

Inga kommentarer: