Jag gillar visst Ullared ändå!

Senast köpte jag en korsordbok med det föga förvånande namnet Stora korsordsboken (5) för nån tjuga tror jag. Letade nu på bokfynd efter fler i serien. Men de kostade uppemot en hundring! Jag gillar visst Ullared ändå. Men jag kan inte åka dit för att spara 80:- på en bok som det maybe or maybe not finns fler varianter av i deras sortiment.


Har annars läst ut en intressant (men för blommig) bok om en norrman med en autistisk son, Kära Gabriel, av Halfdan Freihow. Killen får typ raseriutbrott om man använder orden fel. Ungefär som Mikael, fast han får inte raseriutbrott, han bara fastnar lite. Själva har vi mest förknippat autism med att man inte vill bli petad på: "Rör mig inte, jag är autistisk" har hörts mer än en gång när mina syskon växte upp. Särskilt vissa syskon, när hon äter.

Förlåt, nu har jag outat två personer på bara några rader. Bäst jag lägger av för ikväll. Stay tuned for more outing.

Inga kommentarer: