Obama är död, jag menar Usama

Både Carl Bildt och Fredrik Reinfeldt säger att det är en viktig händelse att bin Laden är död. Själv är jag mer tveksam: som symbolgest är det säkert värdefullt, men inte kan en gubbe göra nån större skillnad -- det poppar säkert upp fler ur samma hål han kom ifrån. Terrorismen varken som idé eller företeelse dog inte med bin Laden, precis. Och kanske blir det hämndaktioner nu istället, så att det först blir värre innan det eventuellt blir bättre. Jag vet inte.

Men att man kan skämta om det mesta, det är då ett som är säkert.




Försökte censurera bort svärordet i slutet. 

Egentligen ser han inte ett dugg farlig ut, utan rätt söt.

Och apropå muslimer (ni hängde säkert med på det hoppet, även om det var orättvist långt). Jag håller verkligen inte med Carin Jämtin (S) om att vi borde införa en muslimsk helgdag i Sverige. Jag är ingalunda sverigedemokrat, men inte kan utlänningar förvänta sig att främmande länder anpassar sin almanacka och sina arbetsdagar efter deras religiösa högtider??? Hej, nu bor det så många svenskar i ... typ Spanien (?) att vi kräver att landet stänger när vi ska fira midsommar. Hello???

Inga kommentarer: