Precis så här ville jag göra

Satt med en lite för tråkig röd topp hos mamma när jag hade sytt två småsaker till henne förra veckan. Kunde bara inte komma på vad jag ville göra med halsringningen på den röda toppen. Men nåt måste göras, den var alldeles för tråkig.

Hade jag sett den här bilden hade saken varit biff. Precis så var det jag tänkte mig, som den gula kanten längst upp till vänster. Inte nödvändigtvis med en fluga på, men gärna rosett och långa band. Undrar om man måste mäta och göra varje loop lika stor, eller om man kan klara sig med ögonmått.



Vi får se. Om jag orkar släpa fram symaskinen igen -- nej vänta, den är ju inte ens inställd i garderoben än. Fast jag ska tala på söndag, och jag är inte färdig med talet än, så det borde gå före. Jaja. Det kommer inga barn på söndag så jag kan lämna symaskinen framme tills nästa vecka.

Håll tummarna för att jag orkar!

(Länktipset I am momma, hear me roar kom från Kicki)

Inga kommentarer: