Barndomssmak

Igår kväll skulle Mikael och jag fira vår hemkomst med varsin glass. Av nån anledning var det bara Piggelin och Päronsplitt kvar från mix-paketet, och vi tog, halvt motvilligt, varsin Päronsplitt. Men så insåg jag att jag älskade den som barn. Den och Nogger var mina favoriter!

Så det var med viss vördnad jag tog första tuggan. Helt klart päron (eller päronester), och så den där härliga blandningen av isutsida och glass, halvsmält. Mmmmm.

Fast det var sött som sjutton!

Apropå sött så hällde jag idag ut resten av min svartvinbärssaftflaska. Minns inte vilken sort det var, men såna där 1+7 smakar aldrig särskilt äkta, huvva. Detta var så sött så håret krullade sig.

Jag är stolt att jag hellre hällde ut skräpet än drack upp det. Man måste inte äta all skit man har betalat för. Faktiskt.

Inga kommentarer: