Diverse

I förrgår natt skulle jag efter två nätter med halverad dos försöka sova utan insomningspiller. Själv tyckte jag att jag bara slumrade och vred och vände på mig hela natten, men Mikael påstår säkert att jag har sovit mer än jag tror. Hur som helst var det inte tillräckligt, för efter att vi hade varit på Apoteket och Posten/ICA så var jag så slut i skallen att jag glömde allt han sa och jag sa, medan jag sa det. Det var lite svårt att prata med mig för jag glömde allt och fattade inget. Så inatt var jag lyrisk över att få somna med mina två "snuttefiltar" igen. Och jag sov som en stock till 14:09. Midsommarfirandet i Tyresta slutar visst vid tre, och Mikael hade ingen större lust att åka dit längre. Jag hade inget emot det heller. En dag hemma är bra, kanske kan man till och med orka göra nåt som har behövts länge?!

Tydligen är jag dock inte så smart idag heller för jag vet inte vad jag skulle med allt det här...

Det var nåt om kött. Jo, vi köpte en finfin fläskytterfilé igår som jag hade tänkt att skära i bitar och marinera under natten och sen låta Mikael grilla på Tyresta. Men när jag kom på det klockan 03.00 var jag inte på det humöret. Och nu har jag bara stekt den i pannan och kört in den i ugnen med termometern. Just det, det var DET jag skulle säga! Termometern får alltid spel om man stoppar i sladden utan nåt "kött" runt den, men jag vet ju inte om den funkar om det står 103 grader på den när den bara mäter luften omkring oss. Så idag stoppade jag ner den i ett glas vatten. Jag spolade lite så det inte skulle vara varmt, men väntade inte precis tills det blev isigt kallt heller. Men hör och häpna, termometern påstod att vattnet var 24 grader. Alltså, badar folk i kallare vatten än så?!?!? När jag stack in den i köttet kan meddelas att det bara höll 21 grader. Som en kall sommardag? Huvva!

Det var nog bara det. Måste stänga fönstret nu, jag huttrar.

Glad midsommar!

Inga kommentarer: