Bortkastad lyx

Medan kycklingsoppan kokar ihop gjorde jag ett test på Expressen som går ut på att se om man kan se skillnad på dyra och billiga (annars likadana) plagg. Jag brukar alltid ha rätt i Allt i hemmets Spara och slösa, så jag trodde det skulle gå rätt bra här också. Typ att man kan se när snittet är bättre eller själva sömnaden är mer arbetad.


Ser ni vilken av klänningarna som är dyr? 


Men pinsamt nog fick jag bara 3 rätt av 10. Det vill säga att dyra kläder är rätt så bortkastat på mig. Det hade jag aldrig trott. Jag skäms lite nu.

Men det går nog över om jag läser om svältande barn eller så...

Apropå svält så är det nu ett par timmar senare. Jag avbröt skrivandet osedvanligt häftigt när Mikael påpekade att det rykte fasligt ur grytan. Jäpp, smarta jag hade satt på 10:an istället för 2:an och hela botten av soppan var bränd. Jag hällde av det som inte hade kokat fast i botten och kryddade på lite extra för att dölja den svaga bräntsmaken. Vi blev mätta och det var till och med rätt gott. Men jag tänker inte diska kastrullen ikväll.

Inga kommentarer: