Förväntningar?

Brukar bara läsa folks bloggar i Reader-appen i telefonen, men av nån anledning gick jag in på Gnilschens "riktiga" blogg alldeles nyss och såg att hon har listat min blogg under "Bloggar som roar". (Jag har nog ett svagt minne av att jag visste att hon hade länkat till mig, men med dåligt minne får man uppleva allting så många gånger...)

Omedelbart händelseförlopp:
1) Weeeeeeeeeee! Hon tycker min blogg är rolig!!!!! [Blir superglad]
2) Men o hjälp, vad ska jag skriva nu som är roligt? Tänk om jag aldrig kommer på nåt roligt mer?

Jag vet att det inte är Jante eller Murphy, men vad kallas den lagen som gör att man överger en positiv, behaglig tanke på sin egen förträfflighet för en negativ, orolig tanke? Görfort dessutom? Kan vi inte bara kalla den lagen för värdelös!!!!!!!!!!

Inga kommentarer: