Klänning till bröllop

Jag har riktigt längtat efter ett rejält bröllop! Så nu är jag tacksam till Thomas som har gett mig en anledning att köpa en ny klänning.

Pernille har den goda smaken att välja min favoritfärg till bröllopsfärg, cerise med lime. Samma färger som på mitt bröllop, fast jag hade mörkare fuchsia/magenta också. Men jag kan inte låna nåt av Ellen, för den sparvens kläder kommer jag inte i. Mammas garderob är knöfull, men jag betvivlar att hon har nåt jag vill låna, förutom de kläder jag själv gett henne som har varit för små för mig... Så jag måste köpa en ny klänning. Pernille säger såklart att hon inte vill be folk ha på sig vissa färger, för hon vet hur svårt det är att hitta grejer som passar, som är anständiga, och som man har plånbok till. Men när hon väljer cerise så måste jag ju bara hänga på.

För nån dryg månad sen köpte jag en tygpion på Etsy som är helt i linje med bröllop. Om det matchar vad det nu blir för klänning kan det bli en snygg accessoar. Om det inte riktigt blir samma färg kanske jag kan ha den i håret. Men visst är den fin!


Här är några klänningsidéer:



Monsoon, $£65, med en cerise bolero över. Lite för dyr. Finns annars till och med i min storlek!



Jen Clothing, kläder som passar LDS standards. Kostar $109 och de har den inte i min storlek. Men man kan få en rabattkod på 10%.



Andra raden, längt till vänster. Om nån inte begrep det.
Shabby Apple. $130, fast i färgen Pink Sapphire. Och den finns i min storlek. Och man får 20% rabatt nu.





Den här från Marks & Spencer är på rea för £35 och jag gillar den verkligen. Men de hade slut på min storlek.

Denna hade jag också kunnat tänka mig, nu för £39,50.



Monsoon, £110. Vill inte ens ha den fast den heter Anya...

Dessa från Teatro (hittar man bl a på Haléns och från diverse ställen i England) verkar bäst hittills:





Debenhams, halva priset, nu £60. Det skulle finnas en jacka till också, men den hittade jag aldrig. Kanske är slut.

Nordstrom börjar vi snacka priser. Denna kostar nästan 3 000:-.

Jag tänker göra mig ett bättre fynd än så!

4 kommentarer:

Gunilla sa...

Många fina! Ny klänning är ju halva nöjet med bröllop :) Tack för länkningen förresten :)

Stina sa...

Du har bra smak!

AL sa...

jag har nog dålig smak för med vissa uppenbara justeringar hade jag älskat att ha på mig den från monsoon. kul att T& P gifter sig.

Anja Olergård sa...

Tack Gunilla och Stina!

Och AL, du har fattat det helt rätt. Om jag inte gillar det måste det vara fult :)

Men jag har sett Anyaklänningen på Monsoons modell, och de ärmarna var lite väl trumpetiga för mig. Har man levt på 70-talet måste man inte nödvändigtvis tillbaka dit igen. Men du kan nog bära upp den, Lillan.