Skyll dig själv

När jag yngre var det nåt av mina småsyskon som sa Skyll det på dig själv. Jag tyckte det var gulligt och vi säger fortfarnade så ibland.

Dagens skyll det på dig själv är kvinnan vars pojkvän försökte fly från polisen i en biljakt och förolyckades. Till saken hör att mannen, 22, inte hade MC-körkort och blev nervös när polisen ville kontrollera hans hastighet, så han försökte köra ifrån dem.

Kvinnan säger i media att polisen tog hennes pojkväns liv. Jag baxnar.

Bruden, skärpning! Skyll dig själv!

(Jag säger inget om att hon inte har rätt till sin sorg och allt det där, men hon borde ha kunnat räkna ut att det inte skulle komma nåt gott av att åka bak på en MC med en kille utan körkort, som försöker köra ifrån polisen. Fortkörning och brist på körkort, hur kan det bli annat än dålig utkomst av det?)

Inga kommentarer: