Dagens olycka

Jag har fyra olika ansiktskrämer. Två Decubalsorter från Apoteket varav den ena är den fetaste, godaste kräm jag provat, men den behövs oftast bara på allergisk vinterhud. Den andra funkar lite för det mesta. Sen har jag en glasburk från Oriflame. Den klarar bara morgnar när huden redan är rätt bra. Och sen har jag en glasflaska med fuktserum, också från Ellens Oriflametid (rättare sagt skaffade hon typ 20 burkar åt mig, så jag har gjort av en del redan). Den klarar måttlig törst men inte allergisk hud.

Hur som helst, glasburken hade åkt med till Köpenhamn, vilket jag inte riktigt hade tänkt på, så krämen låg inte i botten efter flygresan. När jag skulle vricka tillbaka krämen i mitten/botten var jag lite vårdslös så halva burken åkte ut i handfatet. Det här ser inte så märkvärdigt ut på bilden, men det var alltså en halv burk ansiktskräm. Rätt ner i handfatet, i ett tjock, krämigt lager. På Oriflame kostar den säkert 390 kr. Vilken allvarlig förlust!

Tur att jag inte har gett det.

Inga kommentarer: