De fyra insekterna?

Läste Sverigehäftet som kom med posten idag. Nån bokklubb hade en bok som hette De fyra insekterna. Va? Fast det var de fyra insIkterna, såklart. Makes more sense.

Men jag börjar fundera. Insikter älskar jag, insekter, not so much. Så vilka insekter skulle jag vilja byta ut här i världen (mot insikter kanske?). Eller typ eliminera.

Inte så svårt, tror jag.
1. Getingar
2. Spindlar
3. (Jo, nu blev det svårt. Vad vill jag absolut inte ha i mitt hem??? Humlor? Bin? Kackerlackor på semestern? Pappalångben? Nattfjärilar? Avskyr inget så mycket att det måste upp på listan. Ormar såklart, men jag har inga ormar i min närmiljö. Mamma däremot, men det är en annan historia.)

Så jo, det blev svårt. Det är bara spindlar och getingar jag är verkligt rädd för. De andra kan jag tåla, även om jag inte älskar dem.

Så då blir det två insekter och två insikter. Insekterna presenteras härmed:

1. (En av mina första egna): Jag vet att jag är någon, för Gud gör inget skräp.
2. (Min senaste): Man måste kramas varje dag. MÅSTE!

2 kommentarer:

Stina sa...

Vad sägs om fästingar? Blodsugande små parasiter som kan göra en sjuk på riktigt.

Anja Olergård sa...

Bra förslag! Jag är dock inte så mycket i skog och mark att de är ett riktigt hot mot mig, men när vi var hundvakter -- huvva! Så fästingarna får ryka!!