Två på en gång

Ikväll provade jag för femtielfte gången att söka efter en vän från Spanien som hittills inte varit på FB, men nu har hon gått med! En minut senare hittade hon mig på chatten, och vi uppdaterade oss om varandras liv och leverne. Jättejätteroligt!!

Inte för att jag är världens mesta chattare, och det låter det ju som nu, men den här gången blev jag dubbelbokad! Min MTC-kamrat, som jag hade velat besöka nu när vi var i Danmark i helgen, plingade också på mig, och jag fick faktiskt för ovanlighetens skull dåligt samvete för att jag inte räckte till åt två personer på samma gång.

Att jag missade glassbilen för att jag försökte chatta med två personer på en gång är ingen stor sak i sammanhanget. Men att jag klädde på mig helt i onödan, det är allvarligt!

Bara för det ska jag gå ut och sno några rosor i vår vackra häck. Och så måste jag steka pannkakorna som har varit smet de senaste tre timmarna. Hur kan man vara så tjock om man inte ens kommer ihåg att äta middag?

Hejhej!

Inga kommentarer: