Mordlust? Nej, inte specifikt

Jag älskar ju mord. Inte dem man ser lite för utförligt i värdelösa killfilmer, och inte nödvändigtvis dem i Midsomer heller, men mer ditåt i alla fall.

Har dessutom tankar på ett mord medelst insulin.

Häromdagen pratade jag med en läkare (privat) om insulin och mord. Berättade att jag tänkte att man kunde sätta en spruta i hårbotten, för där skulle ett nålstick inte synas. Han föreslog under tungan. Och att långtidsverkande insulin (jag kallar det nattinsulin, för Mikael tar sitt när det blir natt) är bättre än måltidsinsulin. Vet dock inte exakt hur mycket som skulle behövas för att döda en människa. Och både hårbotten och munnen lär väl försvaras med näbbar och klor, så jag har inte kommit på än hur man ska komma åt att trycka in ett rejält antal enheter insulin utan mothugg. Men det är en senare fråga. Jag fantiserar bara. Och jag lovade Mikael att jag inte hade några som helst planer på att mörda honom. Det hade han inte trott heller.

Men idag sa jag att jag hellre mördar honom än skiljer mig. Han tog det rätt bra.

Men vi har inte planer på varken eller.

Inga kommentarer: