Ha! Nu tycker ni allt synd om mig, eller hur?


Ur brev till landstinget angående den överfulla ME-kliniken:

"USA:s hälso- och smittskyddsmyndighet CDC konstaterar att graden av funktionsnedsättning och lidande ligger på samma nivå som hos patienter med MS, SLE/lupus, hjärtsjukdom, eller cancerpatienter under cytostatikabehandling (källa). En andel av ME/CFS-patienterna är så svårt sjuka att de är bundna till sitt hem eller helt sängliggande. Vissa kräver ständig omvårdnad."

I en uppräkning som ovanstående har jag också sett ME liknas vid hur de som är i sista stadiet av AIDS mår (alltså innan de dör av sin sjukdom).

Det är väl inte nån som läser det här som tror att jag bara är lite trött eller att jag kan ta mig samman. I alla fall inte om ni har hängt med ett tag.

Det tackar jag er för.

Inga kommentarer: