Silverkärlek

Här kommer ännu ett kärleksinlägg, nu från min idol, den medelålderskvinnan. Hon är superskön, eller hur?!



Silverkärlek...

Det är faktiskt inte klokt när man tänker efter, men i år är det 25 år sedan jag sa JA till att gifta mig med mannen i mitt liv och det vill jag fira med en 25 års lista!

25 års listan om maken!
1) han älskar mig
2) han är min bästa vän och med honom kan jag vara precis den jag är.
3) han älskar rena wettexdisktrasor
4) han är en trummis
5) när han sjunger uppfinner han tonarter som ingen visste existerade
6) han har en härlig sådär lagom sjuk humor
7) han har hår på bröstet
8) han är en mästerkock
9) han är omtänksam
10) han gillar att städa
11) han är snäll
12) han är golfgalen
13) han är bra på datorer
14) han är lätt att prata med
15) han gillar att storhandla
16) han älskar snygga bilar
17) han gillar inte surströmming, men han har ialla fall provat
18) han kör bra
19) han vill mer än gärna dela med sig av sina tips i köket
20) han är superläcker i skägg
21) han är klok
22) han är intresserad och engagerad som människa
23) han finns där för mig alltid
24) han kan reta gallfeber på mig ibland
25) han är min man.
Vänta nu, tänker de vakne läsaren... Var är nu 25 års listan om den fantastiska kvinnan denna man gifte sig med? Sanningen är den att de inte är skrivna, för han - den skäggigemannen gillar inte att skriva. Istället visar han varje dag att jag är den han älskar och det är bättre än en lista!

Summa sumarum: Med honom vill jag bli gammal. Med honom vill jag slänga hängbrösten över axeln och hitta på något bus!
 

Med honom vill jag kura ihop mig, när jag behöver tröst och stöd. Med honom blir jag ett bättre jag. Tillsammans ser jag fram emot att fortsätta utforska våra kommande år och det ska bli hur galet härligt som helst!!!
Den medelålderskvinnan hjärtar den skäggigemannen forever!!!


3 kommentarer:

Annika/Resfredag sa...

Till den skäggige mannens fru: jag ser fram emot en "golf-fru-shopping-resa" inom kort. För snart måste det väl ändå vara vår tur?? :)

Och, tack, både Anja och den skäggige mannens fru, för att ni livar upp cyberspace.

Anja Olergård sa...

Tack! My pleasure!

Monica sa...

Underbart!