Vaknade glad

"Imorse" vaknade jag 15.33, en rätt normal tid nuförtiden när jag somnar först vid fem på morgonen, grr. De senaste nätterna har varit mer än värdelösa -- jag har haft vansinniga nattsvettningar och blött ner lakan och fått krulligt nackhår av svett, varpå jag sedan börjar frysa nåt ohemult och ligger och bokstavligen skakar i sängen. Medan detta pågår försöker jag alltså att sova, och är bara halvt i dvala och har drömt samma saker flera nätter i rad -- att massa folk får sova i mormors & morfars lägenhet, på olika madrasser på golven och att det dessutom kommer in två björnar, en häst, en ko och ett föl från grannens balkong. Med andra ord ligger jag och drömmer när jag sover att jag inte kan sova. Sen har jag också drömt så förfärligt levande att min syster ska skiljas. Det ska hon såklart inte (det är lika troligt som att jag ligger på madrass på mormors golv och det kommer in ett föl och en björn i köket), men det har varit jättejobbigt på nätterna, när jag tror att det är sant och lider och sörjer och försöker trösta och förstå. Ja, ni gissar att jag inte har sovit särskilt behagligt de senaste nätterna. Och så migrän på det, och ont i benen, och feber och halsont och influensakänsla. Mycket värre sjukdomskänsla än vanligt, i nån vecka eller så.

Så igår hängde jag med när Mikael skulle köpa ny router på ElGiganten (vår gick sönder i söndags morse och vi har varit utan Internet i två hela dagar!!!). Jag köpte en locktång som blåser. Har velat ha en länge. Kanske kan det minska "armar uppåt sträck"-rutinerna när jag ska tvätta håret. Sen gjorde vi nåt ärende och sen gick Mikael och jag på DEJT! Vi kallar det för det, fast det var att jag inte orkade laga middag och vi inte precis hade nåt planerat eller framme som han kunde laga heller. Vi åt på Kinakrogen i VH, och ni som hängt med ett tag vet att vi råkade förlova oss på en Kina-restaurang och därför hade kinamat på vår bröllopsmiddag. Så det var lite romantiskt också. Och att sitta där och bara prata och umgås, ostörda, och äta god mat som nån annan har lagat, det kan knappt bli bättre. Jag hade också tänkt mig att jag skulle göra saker som liksom kostar lite energi, men utanför lägenheten, så att jag blir trött och kanske faller i sömn lättare sen.

Just det funkade sådär och jag somnade inte förrän efter 06, men jag vaknade glad! Fattar ni! Behövde inte heller ligga kvar i sängen i två timmar för att ens orka gå upp. Men nu låg jag kvar ett tag ändå eftersom jag ville njuta av att ha Internet i mobilen igen.

Men fattar ni? JAG VAKNADE GLAD! Inte hade jag svettats inatt, inte drömt nåt som var jobbigt, utan jag hade bara sovit! Lycka. Å, en natts sömn kan göra underverk! Har fortfarande huvudvärk, feber, halsont och ont i benen, men bara hälften så mycket. Det vill säga bara som vanligt.

Att vara helt orkeslös är så mycket lättare att hantera när man dessutom inte mår riktigt dåligt, utan bara vanligt dåligt. Idag är jag oövervinnelig. I alla fall orkade jag stoppa i en maskin tvätt. Och mitt hår är inte fett och svett, bara en sån sak :)

Inga kommentarer: