Fars dag

Hade glädjen och förmånen att vara hos pappa igår på Fars dag. Hade med mig en tårta.

Sen grattade Johan med ett helt rum fullt av folk och dålig uppkoppling, men vi pratade igen efter deras strandutflykt, på en dator med starkare nätverksmottagning så att Skype inte hackade hela tiden.

Bella hade ingen tröja på sig, trivdes bäst med the big crowd i vardagsrummet, medan Mia pratade artigt med oss. När det bröts en gång, eller åtminstone hade de ingen bild, hörde vi henne sucka bekymrat: We lost them. Det har jag redan skrattat gott åt flera gånger.

Däremot vägrade hon säga Happy Father's Day farfar. Hon bara asgarvade, med sin mörka hesa jazzröst.

Tänkte också på min egen man, som är pappa gånger fyra. Känns lite svikigt att lämna honom ensam att laga middag till barnen. Men jag måste passa på att gratta min egen pappa när jag nu kan det. Det är lyx att ha honom nära. Det är det.

Inga kommentarer: